"Springtime in Sweden" in D?

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Danke
73
SAAB
900 I
Baujahr
1990
Turbo
Ohne
Moin,

bei den Freunden von saabnet.com wird geradezu inflationär die sonderserie "springtime in sweden" angeboten. Mein erster eigenimport ist wohl heute in bremerhaven angekommen und einen weiteren werde ich mir für lange zeit nicht leisten können.
jetzt bin ich aber mal neugierig und wüsste zu gern ob den einer von 288 stück dieser sonderreihe den weg nach deutschland gefunden hat......
 
.... Bilder, Bilder, Bilder!
 
hmm, habe mal irgendwo gelesen, dass diese Edition komplett ohne Schriftzüge ausgeliefert wurde, bis auf den Greif. Von daher passt dieses Exemplar wieder nicht ganz?! :confused:
 
Nope:

Interior: The interior included buffalo grey leather seats rounding out with a commemorative badge indicating that it is a “Springtime in Sweden” edition shown below.
sis_logo1.jpg

Existing owners of this vehicle take pride in knowing that they own a true limited edition Saab convertible.

oder laut Wikipedia:
The only true/false indicator of an SIS is the inclusion of the glovebox badge and/or the original window sticker.

 
Und die Beplankung und die andere, vordere Stoßstange...?
 
die stoßstange ist "normal" . können wir aber nicht sehen, da die amis dazu neigen ihre fronten zu schützen. das ist nur ein schutz!

die beplankung gehört zum Springtime in sweden "paket"

sonst noch mal der text von wiki:

In 1988, Saab commissioned 288 special convertibles, one for each of its United States dealers, as part of the 1988 Dealer Meeting in Sweden. Dubbed the Springtime in Sweden, or "SiS" model these cars are differentiated by their Aero/SPG-like bodywork and 3-spoke wheels. Each car was painted black, with buffalo grey leather interiors and black convertible roofs. Each car was marked with a special "Springtime in Sweden" emblem that was attached to the lower left of the glovebox door. The emblems were all identical and are not serialized. All were Turbo models. Of the 288 built, four were automatics and the remaining 284 had 5-speed manual transmissions. Emblems on the exterior body were deleted in the scheme of the SPG, with only the word SAAB and the Saab-Scania roundel on the trunk appearing on the car. The car was fitted with the standard Saab grille for the period, but did not feature the miniature "turbo emblem." The SPG suspension was not fitted, and aside from the SPG body fairings and dash emblem, the SIS is identical to a standard 1988 900 Turbo Convertible in the black/grey color combination. The cars were sold, one to each dealer, however some dealers used the opportunity to trade their SiS convertible with other dealers in an effort to get other car models (specifically the 9000CD) for sale. Contrary to popular belief, the SIS was not given to the dealers for free. Dealer's paid for their own car, the invoice price even reflected the increased cost of the SPG bodywork. Each dealer did however receive an Orrefors crystal vase, engraved with the Saab-Scania logo, packed in the trunk when the SIS was delivered stateside as a surprise gift. Please note: Some individuals in an attempt to portray provenance of their vehicles, point to a sticker inside the driver's door that reads, in part, "AERO." This sticker was at one time affixed to ALL c900s and does not designate the vehicle as being of the SIS series. The only true/false indicator of an SIS is the inclusion of the glovebox badge and/or the original window sticker.

oder der link

http://www.saabhistory.com/2008/04/27/springtime-in-sweden-limited-edition-convertible-1988/
 
Ah, sorry, jetzt seh ich den Überzieher auch.
Vermutlich deshalb auch den Scheinwerferwischer abmontiert...
 
Nein, Scheinwerferwischer wurden auf dem US-Markt erst spaeter zum Standard, die Springtime in Sweden-Modelle waren jedenfalls vor der Einfuehrung dieser in diesem Land ausgeliefert worden. :smile:
 
Interessant. Hatte zuvor noch nie von diesem Modell gehört.

Ja das mit dem Präsavativ ist schon gruselig aber da gibt es auch andere Nationen die ähnliches über ihr Gestühl im Innenraum ziehen (gerne Lammfelle) und jeder nachfolgende Eigentümer dieses Gefährts freut sich darüber, da die Sitze dadurch wie neu aussehen. Warum nicht auch mit der Stoßstange, auch hier dient es dem anschließenden Eigner. Dieser muss ja dann nicht mehr damit weiter rumfahren.
 
Klar, sieht das furchtbar aus. Nach einigen 100 Km schneller Autobahnfahrt nimmt man das Gruseln gerne in Kauf, wenn die Front seines
Autos mit der von Steinschlag übersäten eines Kollegen im Vergleich noch wie neu aussieht. Bei besonderen Autos sollte das für den Eigner auf der BAB Pflicht sein. Ich habe zwar auch keine solchen Teile, aber mein Lacker führt finanziell ein sorgenfreies Leben.
 
"Emblems on the exterior body were deleted in the scheme of the SPG, with only the word SAAB and the Saab-Scania roundel on the trunk appearing on the car."
Bild 8 widerspricht dem aber, oder versteh ich das falsch?
 
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