9-2 SAABaru - schon mal nach Deutschland importiert?

Das war der erste in Deutschland der mir bekannt ist....
 
Ich greife das Thema nochmal kurz auf. Das hier bereits erwähnte Autohaus Lafrentz in Kiel scheint der beste Ansprechpartner in D zu sein.

Folgende Info findet sich unter
http://saabblog.net/2017/06/20/saab-coc-bescheinigung-bezugsquellen-und-preise/
http://saabblog.net/2017/06/20/saab-coc-bescheinigung-bezugsquellen-und-preise/

Ältere Fahrzeuge, Importe und Saab 9-2x

Für Fahrzeuge vor 1995, die neu importiert wurden, oder für Fahrzeuge ohne Papiere, gibt es als Weg nur die Einzelabnahme. Gleiches gilt auch für den Saab 9-2x. Er wurde niemals offiziell in Deutschland angeboten, folglich gibt es auch keine Unterlagen in den COC Archiven. Für den 9-2x führt der Weg in den Strassenverkehr nur über ein Vollgutachten. Als Ansprechpartner für diesen Saab empfehlen wir das Autohaus Lafrentz in Kiel, das entsprechende Erfahrung mit dem 9-2x besitzt.
 
Wer macht sich denn bitte den Stress für nen Sauger :rolleyes:
 
Wieso Streß, war doch schon in der EU zugelassen......
 
Selbstbewusster Preis.:smile:

Wie soll man den Preis ohne vorhandene Marktlage und ausreichend Vergleichsangebote festlegen?
9000€ sind für das was die Dinger in den USA kosten vielleicht kein Schnäppchen, aber in Europa ein absoluter Exot.
 
die zweifarbigen sitze sind schön.
 
Saab 9-2xAero.jpg



Falls jemand interesse an diesem Wagen hat. Standort : Kaiserslautern

http://ramstein.bookoo.com/s/saab

Make: Saab
Model: 9-2X Aero
Year: 2005
Miles: Currently 120,000
Color: Arctic Silver
Transmission: Manual
Upholstery: Leather
US SPEC

Contact Info
email: jtrentadue95@gmail.com
phone: +49 16094969277

***I still need to use the vehicle till at least mid May-July timeframe.***


Maintenance list as follows:
- BRAND NEW Timing Belt/Radiator fluid change at 114,000 miles by Subaru auto shop
- Last oil change at 115,000, will be redone soon***
- Transmission/Differential fluids changed at 116,960 miles
- ALL WEATHER TIRES only 4000 miles on them currently.
- BRAND NEW CV BOOT ASSEMBLIES(drive shafts) all 4 installed by auto shop


This is a rare car, you don't see many of these in the U.S. let alone having one in Europe! The vehicle has a Subaru WRX 2.0 EJ205 Engine/5 Speed Transmission FROM FACTORY.

Subaru and Saab collaborated in the years 2005-2006 and made this wagon. It has the exterior of a Saab and WRX mixed together beautifully. All mechanical parts are SUBARU just under a Saab badge.

Car has stock suspension and everything else is mainly stock besides the few mods listed, which only make the car perform better than stock would. Car is well maintained and cared for deeply.

I was deployed for 6 months recently and left the vehicle sitting. When I came back it started right up no issues, reliable car if you take care of it properly.

I'm selling the vehicle because I'm moving to an area in the states where traffic is terrible, and a manual transmission isn't practical. In addition to ship the vehicle back to the U.S., which is what I was intending to do. Vehicle Registration passed a regulation that requires all RECALLS to be fixed on vehicles prior to shipping them back.
**There are two recalls that must be fixed, I don't have the time or patience to get these fixed. All recalls are covered by SAAB, so you would just need to take it to a dealer.
These two recalls don't make it INOP, car still drives as it should and has been inspected multiple times since being stationed here. This is a daily driven car.

Please contact me with any serious questions. jtrentadue95@gmail.com or +49 16094969277


Mod list:
- WEATHERTECH Floor mats all around
- Vf30 from version 7 STI
- 565 STI Pinks injectors
- XPT Stage 2.5 tune
http://www.xpttuning.com/index.php?main_page=product_info&cPath=60_6_2_18&products_id=7
- Grimmspeed 3 port boost controller
- CNT 3in Catted downpipe
- SRS 3in Exhaust, low Subaru tone…not a raspy can
- Grimmspeed uppipe
- Gimmick intake to stock airbox
- Grimmspeed lightweight crank pulley
- Centrix rotors with Akebono ceramic pads
- Short throw shifter
- Boost gauge
- tactrix obd2 opensource tuning cable (allows you to data log and upload custom tunes)
- walbroh fuel pump
 
Zuletzt bearbeitet:
Als besondere Herausforderung kommt bei dem noch die in Polen zugelassene Gasanlage dazu.
 
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